dilluns, 16 de desembre del 2019

Cohesió de grup a la classe de 5 anys B

DURANT EL PRIMER TRIMESTRE HEM REALITZAT DIFERENTS ACTIVITATS PER TAL DE COHESIONAR EL GRUP. ELS APRENENTATGES ES PRODUEIXEN GRÀCIES A LES INTERACCIONS QUE ES DONEN DINS DE L'AULA, PER TANT PODEM ENTENDRE QUE COM MILLOR SIGUIN LES RELACIONS QUE S'ESTABLEIXEN MILLORS SERAN ELS APRENENTATGES.
HEM DE TENIR PRESENT QUE ELS INFANTS S'ACOMPANYARAN DURANT TOTA LA SEVA ESCOLARITZACIÓ DINS DEL CEIP SON BASCA, ÉS PER AIXÒ QUE COM MILLOR SIGUI EL VINCLE QUE TINGUIN ENTRE ELLS, MÉS SEGURS SE SENTIRAN DURANT AQUESTA ETAPA. 
PER TAL DE PROMOURE LES RELACIONS POSITIVES ENTRE ELS INFANTS HEM GESTIONAT CONFLICTES, HEM CREAT SITUACIONS PER COMPARTIR (JOCS, CONVERSES...), ETC. PERÒ TAMBÉ HEM REALITZAT ACTIVITATS ESPECÍFIQUES, ENTRE D'ALTRES HEM VISIONAT I COMENTAT DOS VÍDEOS:


TAMBÉ HEM REALITZAT LA DINÀMICA DE LA TERANYINA. ELS INFANTS COMPTAVEN AMB UN CABDELL DE LLANA EL QUAL HAVIEN D'AGAFAR PER L'EXTREM I PASSAR-LO A UN COMPANY, TOT CREANT UNA TERANYINA. MENTRE HO FEIEN HAVIEN DE DIR QUÈ ERA ALLÒ QUE ELS AGRADAVA DELS SEUS COMPANYS. AMB AQUESTA ACTIVITAT HEM PROMOGUT LA MIRADA POSITIVA CAP A L'ALTRE.

PER ÚLTIM, HEM REALITZAT LA DINÀMICA DEL TAURÓ. A TERRA HI HAVIA TANTS CERCLES COM INFANTS HI HA A L'AULA, TOT SIMBOLITZANT UN VAIXELL. CADA NIN/A S'HA DE COL·LOCAR DINS D'UN D'ELLS. LA MESTRA, QUE FA DE TAURÓ, VA RETIRANT ELS CERCLES I ELS INFANTS S'HAN D'ANAR RECOL·LOCANT, ACONSEGUINT QUE CAP D'ELLS "CAIGUI A L'AIGUA" I SIGUI MENJAT PEL TAURÓ. AMB AQUESTA ACTIVITAT TREBALLEM LA IMPORTÀNCIA DE L'EQUIP PER ACONSEGUIR OBJECTIUS COMUNS.